2008. október 14., kedd

Lángok

Arra ébredtem, hogy egyedül vagyok. Már több mint három hónapja minden reggel. Csak eddig nem fájt. Ezen elméláztam egy darabig, hogy miért olyan nekem az alvás, mint kurváknak a csók: csak azzal művelem aki felárat fizet, nem pénzben, hanem években, fájdalomban és boldogságban.
A parkon átlihegve - dohányzás kínzotta tüdőm egyre nehezebben bírja az emelkedőt - mellbevágott az október. A vakító kék ég előtt betegen ragyogó sárgák, a visszahúzódó, érett és kiéhezett bordók, a még alig-alig látható, de lassanként mindent felemésztő barnák. Nem tudom, miért a nyárra mondják, hogy tüzes és perzselő. A nyár, különösen augusztus olyan, mint egy duzzadó, tejjel teli emlő, friss és rengő, puha, forró, tapintani, szívni, birtokolni való.
Az ősz, ami lángol. A köd, mint füst lebeg a város felett, komótosan legördül a hegyen és elnyeli a házakat, maga után hagyva a tűz minden árnyalatában fénylő fákat. Bármerre nézek, vérzik és ég az egész világ. Sírni, valami félreeső, ember nem járta zugban lekuporodni, üvölteni szeretnék. Elbújni szeretnék a betegségtől, a magánytól, a keserűségtől és a világtól, ne legyen ott senki, én se legyek, ne legyen földre sújtó színes szépség és ne legyenek ott a lángok. Ne legyen bennem a parázsló, időnként fel-felhorgadó érzés, hogy egyedül vagyok.

1 megjegyzés:

Tamás írta...

szia, hazajöttem.